Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

29 października 2009

Grzebykowe bułeczki

W ostatnim czasie widziałam na wielu blogach te pyszne bułeczki... przywodzą mi na myśl grzebyki i dlatego tak też je nazwałam ;) Bułeczki są mięciutkie i puszyste nawet następnego dnia, więc bardzo je polecam...

Składniki na 15-16 sztuk:
500 g mąki
2 i 1/2 łyżeczki suszonych drożdży
70 g cukru
260 g mleka
1 jajko
50 g masła
1 łyżeczka soli


Dodatkowo:
1 jajko do smarowania
do nadziewania: budyń waniliowy, nutella, dżem bądź co wam się marzy :)

Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy cukier, jajko, sól. Drożdże rozpuszczamy w ciepłym mleku i po chwili dodajemy do maki. Wyrabiamy gładkie ciasto. Masło rozpuszczamy i studzimy dodajemy do ciasta i ponownie wyrabiamy. Ciasto nie powinno przywiera do rąk. Wkładamy je do miski przykrywamy ściereczką i odkładamy na 1,5 godziny w ciepłe miejsce, w tym czasie ciasto podwaja objętość.
Wyrośnięte ciasto odgazowujemy i odkładamy na kolejne 30 minut. Po tym czasie dzielimy je na 15-16 równych kuleczek, które odkładamy na 20-25 minut.
Po tym czasie kuleczki wałkujemy na kształt prostokąta o wymiarach 10x14 cm. Nacinamy ciasto w 1/3 wysokości:Na środku układamy łyżkę nadzienia i rozprowadzamy ją na boki, pozostawiając "czysty" brzeg:Przykrywamy nadzienie pozostałą 1/3 ciasta i dokładnie sklejamy boki:Następnie zakładamy ząbki na pozostałe ciasto:Bułeczki układamy na blaszce i ostawiamy na 45 minut do wyrośnięcia.Po tym czasie smarujemy bułeczki roztrzepanym jajkiem i pieczemy w 200oC przez 20 minut.

Smacznego ;)

3 komentarze:

majana pisze...

Ślicznie się prezentują :) Ja równiez je robiłam, z nutellą:)

kasiaaaa24 pisze...

U mnie tez czekają na zrobienie, bo pięknie wyglądają :) Pozdrawiam :)

Anulka pisze...

Te bułeczki są rewelacyjne :) Ja część zamroziłam i teraz jak mam ochotę, to dwie minutki w mikrofali i mam pyszne, cieplutkie i pachnące jak by były prosto z piekarnika :))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails