Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

28 października 2009

Pulpeciki w pomidorach

Kolejny zalegający w mojej biblioteczce przepis to pulpeciki w pomidorach, smakowita alternatywa dla zwykłego spaghetti... takie chyba jedli Zuzia i Hultaj w mojej ulubionej bajce z dzieciństwa Zakochany kundel :)
Mięsko wspaniale mięciutkie zamknięte w smakowitych kulkach, otoczone pomidorowym sosem... pyyyycha :)

Składniki na pulpeciki:
500g mięsa mielonego
kilka łyżek bułki tartej (zawsze daję na oko)
1 jajko
sól pieprz

Wszystkie składniki zagniatamy i formujemy malutkie pulpeciki wielkości orzecha włoskiego.

Składniki na sos:
1 kartonik pomidorów krojonych
1 cebula
1 ząbek czosnku
oliwa do smażenia
ser żółty
sól, pieprz, bazylia, papryka słodka, maggi

Cebulę i czosnek siekamy o podsmażamy na oleju w głębokiej patelni lub garnuszku, gdy się ze złocą dodajemy pomidory i odrobinę wody (ja płuczę kartonik i dodaję tę wodę do patelni). Sos doprawiamy przyprawami.
Sos doprowadzamy do wrzenia, następnie wkładamy do niego pulpeciki (nie zdejmując z ognia) nie mieszamy póki wszystkie pulpeciki nie zmienią barwy z różowej na brązową. Na koniec dodajemy odrobinę startego sera, co pomoże zagęścić sos.

Serwujemy z makaronem spaghetti.
Smacznego :)

1 komentarz:

reve82 pisze...

Witaj Aniu..powrót w wielkim stylu...jeden dzień a tyle nowych przepisów..i wszystko tak zachęcająco wygląda...a takie pulpety w towarzystwie makaronu to mi się marzą od dawna..kiedyś w jakiejś gazetce trafiłam na taką właśnie fotkę..i tak od zawsze chcę je zrobić, a jak przychodzi jednak do robienia spaghetti to oddaję kuchnię Połówkowi:) on wtedy rządzi...ale myślę że te pulpety w końcu zaliczę..pozdrawiam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails