Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

31 października 2009

Snickers po mojemu :)

Byłam w te wakacje w Anglii u mamy... miałam okazję kosztować kilku pysznych ciast... a po powrocie szukałam podobnych na Waszych blogach i oczywiście u Dorotus znalazłam przepis na sernik snickers, jednak nie chciałam go robić do końca tak samo :)
Biały serek zamieniłam więc na mascarpone z dodatkiem bitej śmietany dla uzyskania puszystości :)
Serniczek wyszedł jak dla mnie bomba :) Masa nie jest zbyt słodka i jak dla mnie wspaniale łagodzi słodkość batoników :)

Składniki na spód:
1,5 szklanki mąki
3 łyżki cukru pudru
125 g masła
2 żółtka
1 łyżka wody
1,5 łyżki kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Wszystkie składniki zagniatamy na gładkie ciasto, zawijamy w folię i wkładamy na min. godzinę do lodówki (u mnie leżakowało całą noc). Następnie wykładamy małą foremkę lub tortownicę papierem do pieczenia i układamy na nim równomiernie ciasto. Ciasto nakłuwamy i pieczemy w 170oC przez 15 minut.

Składniki na masę:
4 żółtka
100 - 120 g cukru (dałam 100g ale można dać więcej jak ktoś woli słodszą masę)
500g mascarpone
1,5 łyżki żelatyny
300ml śmietany 30%
5 snickresów

Żelatynę rozpuszczamy w ciepłej wodzie.
Serek mascarpone ucieramy z żółtkami i cukrem. Wlewamy żelatynę i mieszamy. Dodajemy pokrojone w plasterki batoniki i dokładnie mieszamy, trzeba uważać, żeby plasterki się nie posklejały.
Śmietanę ubijamy na sztywno, dodajemy do masy serowej i delikatnie łączymy.
Całą masę wykładamy na wystudzony spód i wstawiamy ciasto do lodówki, żeby się ścięło.

Dodatkowo do dekoracji:
2 batoniki snickers
polewa czekoladowa

Gdy ciasto się zetnie, układamy na wierzchu pokrojone batoniki i dekorujemy czekoladą.
Smacznego :)

2 komentarze:

wiosenka27 pisze...

Ostatnio też robiłam sernik z dodatkiem bitej śmietany i wiem co to za smak, oj wiem. A z serkiem mascarpone musi byc jeszcze lepszy:)

magda k. pisze...

robiłam ten sernik wg przepisu Dorotus, ale Twoje modyfikacje bardzo mi się podobają :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails