Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

28 października 2009

Torcik wiśniowy

Tym razem przepis z mojego ulubionego czasopisma kulinarnego KUCHNIA, to bardzo kolorowy i smakowity magazyn, który zawiera w sobie wiele nowości które możemy w swojej kuchni umieścić jak i wyśmienite przepisy znanych kucharzy :) Torcik w oryginale był śliwkowy, ale jako ze miałam w domu świeże wiśnie...

Składniki:
150-200g biszkoptów

100-120g orzechów włoskich

1/2 łyżeczki cynamonu

170-180g masła + masło do wysmarowania formy

7 łyżeczek żelatyny

250g serka mascarpone

300g jogurtu naturalnego

1 cytryna + sok z 1/2 cytryny

100ml słodkiego sherry

1/2 szklanki cukru

200ml kremówki

500g śliwek (u mnie wiśni)

200ml soku jabłkowego (u mnie pomarańczowy)


Biszkopty kruszymy, zagniatamy z posiekanymi orzechami, cynamonem i miękkim masłem. Masą wylepiamy spód tortownicy 21cm wstawiamy ja do lodówki.
Namaczamy w wodzie 5 łyżeczek żelatyny (wody tylko tyle, żeby się rozpuściła). Mascarpone ucieramy z jogurtem, sokiem z 1/2 cytryny, sherry (można sobie odpuścić) i cukrem. Mieszamy z rozpuszczoną żelatyną i wstawiamy do lodówki. Brzeg tortownicy smarujemy masłem, przyklejamy pasek pergaminu o szerokości równej wysokości tortownicy. Ubijamy kremówkę i łączymy ją delikatnie z gęstniejącą masą serowo-jogurtową. Wykładamy masę na orzchowo-biszkoptowy spód.
Owoce drylujemy, kroimy i układamy na zastygającym torcie.
Z umytej i sparzonej cytryny ścieramy skórkę, posypujemy nią owoce na cieście.
Resztę żelatyny rozpuszczamy i łączymy z sokiem pomarańczowym. Gdy galaretka zaczyna tężeć wylewamy ją na owoce i ponownie wstawiamy do lodówki na min. 2 godziny.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails