Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

28 listopada 2009

Andrzejkowe wróżby Pączuszkowe

To kolejny przepis z jeszcze ciepłych :) Pączki w 5 minut... wydawało mi się bardzo kuszące :) Choć wiedziałam, że smak ni jak nie będzie taki jak tradycyjnych pączków. Jednak nie jest źle :) Jedyne co bym zmieniła to dodanie cukru do ciasta, bo samo posypanie cukrem pudrem jak dla mnie nie wystarcza :)
A co do wróżb, to chyba wyszły mi dość kulinarnie, spośród dziwnych kształtów wyłowiłam: foczkę na pierwszym zdjęciu, kurczaka (w sensie takiego co w sklepie sprzedają łyse, bez głowy), kraba, gruszkę. Podejrzewam, że to wszystko przez moje zamiłowanie do gotowania, gdyby nie to pewnie widziała bym coś innego.

Składniki:
1,5 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 serki homogenizowane (dałam danio waniliowe)
3 jajka
olej do smażenia
cukier puder do posypania
i ja następnym razem dodam 2-3 łyżki cukru pudru

Mąkę, proszek do pieczenia, serki, jajka i cukier miksujemy na gładkie ciasto. Będzie dość rzadkie. Olej rozgrzewamy i za pomocą łyżki wrzucamy ciasto na gorący olej, i smażymy przez chwilę z obu stron żeby się zarumieniło. Olej tak jak przy pączkach nie może być za gorący, bo ciasto musi się dobrze upiec. Wykładamy na papierowe ręczniki i odsączamy z oleju. Następnie posypujemy cukrem pudrem i można zajadać :)

Smacznego :)

3 komentarze:

KucharzyTrzech pisze...

To ja też poproszę o jednego pączuszka, bo jestem ciekawa co mnie czeka.
Pozdrawiam Kuchareczka z www.kucharzytrzech.blogspot.com

grazyna pisze...

Pyszności! Taki sposób wróżenia bardzo mi odpowiada :)

Anonimowy pisze...

smakowiccie wyglądają :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails