Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

11 listopada 2009

Dim Sum

Dim Sum to bardzo popularna Chinach przekąska, u nas domu spełniła się dziś bardzo dobrze w roli obiadu :) To bardzo fajne pierożki robione na parze, idealnie pasują do sosu słodko-ostrego...
Mnie smakowały wyjątkowo dobrze, bo po raz pierwszy przy gotowaniu (a właściwie wałkowaniu ciasta) pomagał mi mój ukochany...

Składniki dla 3 osób:
Ciasto:
300g mąki
100ml wrzącej wody
3 łyżki zimnej wody
1 łyżka oleju

Przesiewamy do miski mąkę i mieszamy ją widelcem z wrzątkiem, następnie z zimną wodą i olejem. Wyrabiamy gładkie ciasto, co może potrwać u mnie zajęło to ok. 7-10 minut.
Z ciasta formujemy wałek i kroimy go na 32 jednakowej wielkości plastry. Każdy plaster wałkujemy na kształt krążka, bardzo cienko (jak na pierogi).Nadzienie (podaję jak w oryginale jednak musiałam trochę dorobić):
150g mielonej wieprzowiny
6 łyżek (0,5 słoiczka) posiekanych pędów bambusa
1 łyżka jasnego sosu sojowego
1 łyżka wytrawnej sherry (dałam mojej wiśnióweczki)
1 łyżka cukru trzcinowego
1 łyżeczka oleju sezamowego
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżka szczypiorku posiekanego

Do miseczki wkładamy wszystkie składniki i dokładnie mieszamy.

Po środku każdego krążka z ciasta układamy ok. 1 łyżeczki nadzienia (u mnie czubatej),
zlepiamy brzegi tworząc sakiewkę.Do garnuszka do gotowania na parze wkładamy wilgotną ściereczkę, rozkładamy na niej dim sum tak aby się nie posklejały i gotujemy na parze przez 5-10 minut (ja gotowałam 10).Dodatkowo do podania:
sałata lodowa
szczypiorek
papryczka chilli pokrojona w pierścienie (nie miałam więc zastąpiłam zwykłą czerwona papryką)
sos słodko-ostry

Na talerzach rozkładamy liście sałaty, wykładamy na nie dim sum i dekorujemy szczypiorkiem i papryczkami. Polać sosem słodko-ostrym i zajadać :)

Smacznego:)

5 komentarzy:

wiosenka27 pisze...

Jadłam kiedys takie chińskie pierożki, podane były z jakimś dziwnym rosołem, w którym były liście kapusty. Całość bardzo mi smakowała. Super danko:)

polinqa pisze...

bardzo fajne! nie znam tego smaku, nigdy nie jadłam, ale przepis dodaję do wypróbowania :)

monikucha pisze...

tez bardzo lubie dim sum, ale mam inny przepis na nadzienie.Nastepnym razem sprobuje twojego :)

grazyna pisze...

Bardzo mi się podoba ten przepis! Muszę kiedyś zrobić :)

Anulka pisze...

Polecam polecam :) pierożki były wyśmienite... co potwierdza fakt, że mój T. pochłonął 28 sztuk i jeszcze było mu mało.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails