Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

19 listopada 2009

Plecionka drożdżowa z serem

W ostatnim tygodniu zobaczyłam wspaniały przepis u Arabeski na plecionkę, w pierwszym odruchu zrobiłam taką samą z orzechami i konfiturą morelową (niebo w gębie) jednak nie zdążyłam zrobić ani jednego zdjęcia, bo ciasto zniknęło w mgnieniu oka. Dwa dni później zrobiłam to samo ciasto, ale z twarogiem i efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania, ciasto było przepyszne, wilgotne z słodziutkim białym serem...

Składniki na 2 plecionki:
2 i 1/2 szklanki mąki
1/2 kostki masła
1/2 łyżeczki soli
1 opakowanie suszonych drożdży
1/4 szklanki cukru
1/2 szklanki mleka
2 jajka

Masło rozpuszczamy i studzimy. W ciepłym mleku rozpuszczamy drożdże z dodatkiem łyżeczki cukru i mąki (odstawiamy na chwilę aż drożdże się rozpuszczą i ruszą).
Do miski przesiewamy mąkę, dodajemy cukier, jajka, sól, drożdże i wyrabiamy ciasto, na koniec dodajemy masło i wyrabiamy. Ciasto będzie klejące posypujemy je mąką i wstawiamy do lodówki minimum na 2 godziny a najlepiej na całą noc.
Za pierwszym razem moje ciasto stało w lodówce dwa dni, ponieważ z powodu ciężkiego upadku na Hubertusie nie byłam w stanie już tego samego dnia zrobić ciasta. Ciasto więc tylko odgazowałam i zrobiłam resztę następnego dnia, nie urosło już jednak tak bardzo po tym zabiegu i martwiłam się czy wszystko z nim OK, ale nie było się czym martwić, ciasto było przyjemnie kremowe :))
Drugim razem robiłam wersję ekspresową i trzymałam ciasto w lodówce tylko 2 godziny to pozwoliło mu na to aby stało się ściślejsze :)

Następnego dnia

Składniki na masę:
250g twarogu półtłustego
1 żółtko
1/2 szklanki cukru pudru lub drobnego do wypieków
1/2 cukru waniliowego

Twarogu nie mieliłam, wrzuciłam wszystko do miski i ucierałam mikserem aż uzyskałam gładką masę.

Ciasto dzielimy na dwie części i każdą z nich wałkujemy na kształt prostokąta, ciasto powinno być dość cienkie ok. 0,5cm może mniej. Na wierzchu rozsmarowujemy 1/2 masy twarogowej pozostawiając po 1,5-2 cm brzegów nie posmarowanych. Rolujemy wzdłuż dłuższego brzegu ciasto w roladę, sklejamy brzegi, rozcinamy przez środek pozostając ok. 3 cm nierozciętego ciasta na jednym końcu. Następnie skręcamy ze sobą dwa powstałe fragmenty ciasta (można zobaczyć o co chodzi tu) i układamy na blaszce do wyrośnięcia na godzinę lub do podwojenia objętości.
Pieczemy przez 20-30 minut w 180oC. Ja po ok. 7-10 minutach przykrywałam ciasto aby nie przypiekło się zbytnio od góry.

Smacznego :)

1 komentarz:

evenka pisze...

Ślicznie wyszły. A z serem też na pewno by mi smakowały , bo to jeden z moich ulubionych dodatków :-)
Cieszę się , że przepis przypadł Ci do gustu.
Pozdrawiam !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails