Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

21 listopada 2009

Tort orzechowo-czekoladowy

Dodaję obiecany przepis na tort, całe szczęście solenizantka była zachwycona, goście też, tort zniknął o oka mgnieniu :) Zdjęcia z przekroju nie są z torcika oryginalnego tylko takiego przygotowanego dla mojego T. żeby też mógł spróbować, bo niestety nie mógł być obecny na urodzinach :)

Składniki na ciasto:
250 g czekolady gorzkiej
6 jajek
100 g masła
140 g cukru
100 g mielonych orzechów
20 g otrębów owsianych
2 łyżki alkoholu (ja dałam whiskey)
2 łyżki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Orzechy i czekoladę zmieliłam w robocie kuchennym. Masło ucieramy z cukrem i żółtkami, dodajemy orzechy z czekoladą, otręby, alkohol, mąkę i proszek do pieczenia i dokładnie łączymy. Z białek ubijamy pianę, którą delikatnie łączymy z pozostałymi składnikami.
Okrągłą foremkę smarujemy masłem, spód wykładamy papierem do pieczenia, który też smarujemy masłem i całość posypujemy bułką tartą. Do tak przygotowanej foremki wlewamy ciasto i pieczemy je ok. 40 minut w 180oC.

Ciasto studzimy w piekarniku. Z wystudzonego ciasta wykrawamy środek pozostawiając 3 cm brzegi i 1 cm spód. Wydrążone ciasto rozdrabniamy w miseczce.

Składniki na krem:
750 ml śmietany kremówki
120 g stopionej białej czekolady
60 g startej czekolady gorzkiej
1 cukier waniliowy
1 łyżeczka żelatyny

Żelatynę zalewamy odrobiną zimnej wody i po napęcznieniu podgrzewamy aż się rozpuści. Śmietanę ubijamy na sztywno, dodajemy do niej stopioną białą czekoladę wystudzoną do temperatury pokojowej i dokładnie łączymy (ja nie miałam z tym najmniejszego problemu), następnie dodajemy startą gorzką czekoladę, cukier waniliowy i pokruszone ciasto, dokładnie mieszamy. Na koniec dodajemy przestudzoną żelatynę. Tę masę wylewamy na ciasto umieszczone w foremce do pieczenia i wstawiamy do lodówki żeby stężało.

Składniki na dekoracje:
śnieżka
200 ml mleka
tarta czekolada

Śnieżkę przygotowujemy zgodnie z przepisem i dekorujemy nią ciasto :) Posypujemy je tartą czekoladą i można jeść :) Dekorować najlepiej w dniu w którym ciasto trafia na stół, a piec można spokojnie dzień wcześniej :)

Smacznego :D

2 komentarze:

wiosenka27 pisze...

Alez to musi byc pyszne:)

Beata pisze...

Bardzo fajny przepis! uwielbiam ciasta z orzechami

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails