Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

07 grudnia 2009

Obiad jak z restauracji

W sobotę spotkałam się z moją Przyjaciółką po dość długiej przerwie, i przy okazji degustowania pysznego białego winka postanowiłyśmy się posilić :) Jako, że nie mogłyśmy się zdecydować która potrawa będzie lepsza, każda z nas wybrała inną i w ten oto sposób powstał mój dzisiejszy obiadek, ponieważ zainspirowały mnie obie, połączyłam to co najlepsze z obu dań i wyszło danie IDEALNE :D

Składniki dla 2-3 osób:
1 podwójna pierś z kurczaka
1 opakowanie szpinaku (świeżego lub mrożonego)
2 łyżki masła
1 ząbek czosnku
sól, czosnek granulowany
1/2 mozzarelli
śmietana 12% jakieś 2 łyżki
sznurek

Pierś kroimy na cieńsze plastry, solimy posypujemy czosnkiem i lekko rozbijamy. Odstawiamy do lodówki.
W garnuszku rozpuszczamy masło, wrzucamy szpinak (u mnie mrożone liście, fajne bo nie wyszła papka), dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek i solimy (dość dużo soli). Gdy szpinak będzie już miękki dodajemy 1/2 mozzarelli pokrojonego w kostkę, dodajemy śmietanę i chwilę dusimy, żeby ser się roztopił i dokładnie mieszamy.
Kawałki piersi układamy na deseczce, pokrywamy je szpinakiem zostawiając wolne brzegi i rolujemy. Związujemy sznurkiem żeby się nie rozpadły i układamy w naczyniu do zapiekania.
Pieczemy przez 40-50 minut w 200oC.
Przed podaniem wyrównujemy brzegi roladki i przekrawamy ją w połowie pod skos. Ustawiamy na talerzu kawałki roladki obok siebie na baczność, różkami do góry :)
Podajemy z plackami ziemniaczanymi.
Oraz polewamy sosem grzybowym (u mnie borowikowy z torebki + wkrojone kawałeczki pieczarek razem podduszone).

Smacznego :D

5 komentarzy:

grazyna pisze...

Pysznie to wygląda i na pewno smakuje :)

Anulka pisze...

smak naprawdę rewelacyjny, polecam te roladki z kurczaka ze szpinakiem, czy to na zwykły obiadek czy też na elegancką kolację we dwoje lub ze znajomymi. Dzieci zapewne w takim opakowaniu też chętniej zasmakują szpinaku :)

Muscat pisze...

A mnie zafascynowały te placki w różnych kształtach - jak to zrobiłaś?

Anulka pisze...

Placuszki :) To moja słodka tajemnica :P Ale niech będzie, że zdradzę, na patelni ułożyłam foremki do wykrawania ciasteczek i do nich wlewałam łyżką masę na placuszki. Polecam najpierw foremki nasmarować olejem, żeby masa nie przywierała :)A i nie nalewamy do pełna tylko do połowy wysokości. Po chwili należy lekko poruszyć foremką i ciasto samo wypadnie zachowując kształt. Można też smażyć normalne placki i wykrawać później.

reve82 pisze...

Aniu..pomysł z tymi plackami jest fantastyczny...przy okazji robienia placków skorzystam...pozdrawiam....a takie roladki to często robię, choć do środka ze szpinakiem np. żółty serek daję...z mozzarellą nie próbowałam...zatem spróbuję

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails