Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

12 grudnia 2009

Piernikowe Wariacje

Ostatnio przeglądałam Wasze blogi i co raz więcej tam pierniczków pięknie udekorowanych i bombek z lukru i domków z piernika. Ja odkładałam to moje pierniczkowanie w czasie z powodu nauki. Wczoraj jednak tak mnie jakoś natchnęło i jest... pierwszy w moim życiu domek z piernika :D Jestem niesamowicie szczęśliwa z tego powodu, że domek mi się udał, może to nie jest takie dzieło sztuki jak u niektórych z Was, ale praktyka czyni mistrza i za rok domek będzie ładniejszy, a za dwa to już całkiem łady, a być może za 10 będę robiła takie domki dla całej rodziny :)

Domek i pierniczki zrobiłam z przepisu podanego przez Agatę w jej Kuchni :)
Piernika wałkujemy na grubość ok. 7 mm przenosimy na papier do pieczenia i na nim wykrawamy dach, ściany i podłoża (z wcześniej przygotowanych szablonów) następnie papier przenosimy na blaszkę i pieczemy w 180oC przez ok. 10 minut. Odstawiamy do wystudzenia, żeby pierniki stwardniały.
W międzyczasie przygotowujemy lukier (ubijamy białko z jednego jajka na sztywno, dodajemy cukier i jeszcze raz miksujemy).
Ostygnięte i stwardniałe ściany łączymy ze sobą za pomocą lukru. (Ustawiamy ściany na upieczonej podłodze, usztywniamy ściany za pomocą przyborów kuchennych żeby się nie przemieszczały, ja po prostu do środka wsadziłam pudełeczko od herbaty, na którym opierały się ściany.)Jak ściany będą się ze sobą trzymały dość mocno, możemy przystąpić do montowania dachu (u mnie to nastąpiło po ok. 2 godzinach). Jak dach znajdzie się na miejscu przylepiony sporą ilością lukru można przystąpić do ozdabiania :)Przyjemnej zabawy życzę. (Domek na drugi dzień swobodnie można przemieszczać przytrzymując za podłogę.)Z pozostałego ciasta można zrobić jeszcze jeden domek albo pierniczki :)

5 komentarzy:

grazyna pisze...

Domek przepiękny! A i pierniczki bardzo udane :)

szarlotek pisze...

Łał! Domek wygląda wspaniale i na pewno będzie fantastyczna ozdobą stołu :) Pewnie kiedyś i ja się pokuszę na piernikową budowlę, ale na razie tylko sobie popodziwiam :)*

wiosenka27 pisze...

Jak w bajce:)

Anulka pisze...

Dziękuję Bardzo za miłe komentarze :)

macierzanka pisze...

Super - od razu się robi tak świątecznie i zimowo!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails