Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

05 grudnia 2009

Zupa z fasolą, boczkiem i zacierkami

Dziś rano oglądałam (prawie jak zawsze) Pascala, i urzekła mnie swą prostotą zupa jaką dziś przyrządzał. Boczek, fasola, por, marchewka to podstawowe składniki, które wydały mi się bardzo smakowite i się nie pomyliłam. Zupka wyszła pyszna, z lekką nutą słodyczy, którą nadaje spora ilość marchewki. Naprawdę bardzo ją polecam na zimowe wieczory.

Składniki:
1 kostka rosołowa
1,5 litra wody
8 plasterków boczku wędzonego pocięte w słupki
2 łyżki oliwy
2 posiekane pory
4 łyżki przecieru pomidorowego
400g białej fasoli (bez zalewy)
4 marchewki pokrojone w cienki półplasterki
60g zacierków

Do dekoracji:
posiekana pietruszka
starty ser żółty

W garnku rozgrzać oliwę, podsmażyć boczek, dodać marchewkę, pory i koncentrat pomidorowy aż warzywa zmiękną.
Następnie dodać fasolę i zalać wszystko wodą i dodać kostkę rosołową. Wrzucamy zacierki i gotujemy chwilę aż będą dobre. Na koniec przyprawiamy do smaku solą i pieprzem.
Zupę nakładamy na talerze posypujemy odrobiną startego sera i pietruszką.

Smacznego :))

3 komentarze:

wiosenka27 pisze...

Apetyczna zupka:)

GastroMonia pisze...

Zupka jak najbardziej na pogodę za oknem...

Anonimowy pisze...

Zupa pyszna, nowy, ciekawy smaczek! I łatwa w przygotowaniu!
Dobrze, że jest ten blog, bo na stronie Pascala w niedzielę nie umiałam znaleźć :)
Pozdrawiam! Ola

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails