Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

26 stycznia 2010

Dieta przyszłej mamy



Nie chodzi tu broń Boże o żadne odchudzanie się a jedynie o sposób odżywiania się kobiet w ciąży.
Ostatnio dowiedziałam się bowiem, że już w październiku tego roku zostanę mamą i jako, że pierwszy raz w życiu jestem w takiej sytuacji, chciałabym abyście mi pomogły stworzyć idealny jadłospis. Oczywiście mam nadzieję, że Nasza wspólna akcja posłuży w przyszłości także innym przyszłym mamom, które zechcą zajrzeć do przepisów z tej akcji.

Akcja będzie trwać od 1.02.2010 do 30.10.2010.

Polegać będzie natomiast na tym, że podajemy przepisy które spełniają wymagania zdrowego odżywiania przyszłej mamy, czyli.... urozmaicona dieta, dużo witamin, białka, żelaza, kwasów omega-3, tłuszcze nienasycone, cynk i jod. Wykluczyć natomiast trzeba sery pleśniowe, fetę, camembert itp. (gdyż mogą zawierać groźne bakterie w wyniku czego może dojść do poronienia), kawę, przyprawy typu: tymianek, rozmaryn, cząber, gałka muszkatołowa, ograniczyć: sól, cukier, oraz owoce cytrusowe.

Mam taką cichą nadzieję, że uda nam się znaleźć przepisy idealnie dopasowane do każdego trymestru ciąży, gdyż nasze maleństwo rozwijając się zmienia swoje potrzeby. Być może uda się też znaleźć sprawdzone przepisy na dolegliwości ciążowe np. zgagę :)

Serdecznie zapraszam do zabawy, w końcu być może takie przepisy każdej z nas się kiedyś przydadzą, bądź osobiście bądź w celu polecenia naszej córce lub przyjaciółce :)


P.S. niestety nie umiem stworzyć banerka HTML ale myślę, że i taki zwykły można umieścić z powodzeniem na swojej stronie :)

Akcję zamieszczę również na Durszlaku, myślę więc, że wystarczy, że tam właśnie zamieścicie przepisy :) Nie wiem czy dam radę zrobić dość szybko po zakończeniu podsumowanie, ale postaram się najbardziej jak będę potrafiła :)

Kod do banerka

16 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Po pierwsze bardzo bardzo serdecznie gratuluję i życzę spokojnej ciąży!
A po drugie mam pytanie - czy do akcji dodawać można wyłącznie przepisy opublikowane na blogu w czasie trwania akcji?
Pozdrawiam, ivka76

Anulka pisze...

Hmmm... tak sobie myślę, że niekoniecznie muszą one być ugotowane w czasie trwania akcji :)
I dziękuję za życzenia :)

Pela pisze...

Przesyłam wielkie gratulacje i życzę szczęśliwego rozwiązania.
Chętnie pomogę w napisaniu kodu do banera, daj znać, to prześlę Ci na pocztę.
Pozdrawiam serdecznie

Anulka pisze...

Pela jeśli tak to jestem zachwycona :) Bardzo dziękuję i za pomoc i za życzonka :)

Anulka pisze...

mój mail to brzostekania@gmail.com

Małgosia pisze...

Polecam www.wegedzieciak.pl. Jest tam mnóstwo przepisów na zdrowe dania na czas ciąży i nie tylko. W ciąży można używać przypraw :-)

Anulka pisze...

Małgosiu wiem, że w ciąży można używać przypraw ale niektóre z nich są nie wskazane w wręcz szkodliwe, i te właśnie wypisałam. Przyprawy są bowiem często ziołami i mają bardzo silne działanie (wiem bo się o tym w tym semestrze uczyłam :P)

nobleva pisze...

Gratulacje!

Pela pisze...

Anulko - Piszę jeszcze raz, bo coś mi zjadło komentarz.
Napisz do mnie na adres, który jest w tym poście na moim blogu: http://smakiprzysmaki.blogspot.com/2010/01/obiady-modej-mamy.html , bo nie wiem, gdzie znaleźć adres do Ciebie - wtedy prześlę Cui instrukcję, jak zrobić kod.
Ja sama dopiero niedawno to jakoś ogarnęłam.

reve82 pisze...

wow...ja się już widzę w roli cioci...mogę, prawda? tu forum, tam forum i się chyba jakoś trochę poznałyśmy..i tym bardziej jestem taka szczęśliwa z Waszego szczęścia..serdeczne gratulacje dla Was oboja...a jak coś upichcę odpowiedniego do akcji to dołączę przepis

majana pisze...

Gratuluję serdecznie!:)

Anulka pisze...

Ewa oczywiście że możesz się czuć jak ciocia :)

Majanko dziękuję bardzo :)

Pela pisze...

Anulko - wysłałam wiadomość

Tilo pisze...

O, super, właśnie znalazłam Twojego bloga :)
Gratuluję radosnej wiadomości! Będę zatem zaglądać ciekawie - kiedyś te przepisy też mi się przydadzą...

Anulka pisze...

Pelu jeszcze raz Ci gorąco dziękuję za pomoc w pisaniu kodu do banerka :)

route66 pisze...

Znalazłam Twojego bloga dzięki przepisowi na faszerowane ziemniaki. Ostatnio mam ochotę na ziemniaki pod każdą postacią. Powód? CIĄŻA :-) U mnie 17 tydzień i nareszcie mogę jeść. Zapraszam do mnie: www.malosolny.blogspot.com Trochę zaniedbany, bo w pierwszym trymestrze nie przebywałam w kuchni w ogóle, ale powoli ratuję sytuację. Pozdrawiam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails