Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

12 stycznia 2010

Mój tort urodzinowy (Tort Sachera)

W ostatni piątek skończyłam 24 lata...
Z tej okazji zrobiłam sobie tort Sachera z przepisu podanego w mojej ukochanej gazecie kulinarnej KUCHNIA (MAGAZYN DLA SMAKOSZY), wyszedł bardzo pyszny.

Składniki:
Ciasto:
150g masła
125g cukru
8 jajek
200g ciemnej czekolady
125g mąki

Robimy biszkopt. Ucieramy masło z cukrem, dodajemy po jednym żółtku, roztopioną czekoladę a na koniec przesianą mąkę. Białka ubijamy ze szczyptą soli i dodajemy do masy, najpierw 1/4, a potem resztę. Wlewamy wszystko do natłuszczonej tortownicy i pieczemy w temp. 180oC przez 50-55 minut. Upieczony studzimy i rozcinamy na dwie warstwy.

Masa:
1 słoiczek konfitury morelowej
1 łyżka soku z cytryny

Konfiturę podgrzewamy z sokiem cytrynowym i smarujemy nią wierzch (obficie) i bokie (nieco mniej) obu biszkoptów. Układamy jeden na drugim.

Polewa:
200g ciemnej czekolady
150g cukru pudru
200ml śmietany 30%
kilka kropel esencji waniliowej

Czekoladę, cukier, śmietanę i wanilię podgrzewamy na małym ogniu, ciągle mieszając. Odstawiamy do ostygnięcia, gdy będzie już gęstsza pokrywamy nią cały tort. Dekorujemy oszczędnie lub wcale.Smacznego :D

11 komentarzy:

grazyna pisze...

Piękny wiek! Wszystkiego najlepszego!
A tort prześliczny :)

wiosenka27 pisze...

Najlepsze życzenia:) Widzialam ten tort w Kuchni i też chciałam go zrobić. Jak mówisz, że pyszny to nawpewno zrobię:)

cukrowa wróżka pisze...

najlepsze życzenia! :D
a dekoracja cudna!

Izaa pisze...

wszystkiego najlepszego!!!!! A tort piękny... ja od dawna się za niego zabieram, muszę w końcu zrobić

reve82 pisze...

Aniu..wszystkiego najlepszego..a tort super..masz rękę do dekorowania..a na następną gwiazdkę zamawiam u ciebie aniołka...takie śliczne były te jasnowłose z loczkami:)

Anulka pisze...

Dziękuję bardzo za życzenia, bardzo mi miło :)
Reve aniołek już jest Twój tylko muszę wiedzieć gdzie i kiedy mam Ci go dostarczyć :)

Zaytoon pisze...

I ja zwróciłam na niego uwagę w Kuchni. Strasznie kuszące zdjęcie dodali! A skoro mówisz, że pyszny, to coraz większą mam na niego ochotę. ;)

Swoją drogą - najlepsze życzenia! :)

majana pisze...

Torcik wygląda przepysznie!
Wszystkiego co najlepsze z okazji urodzinek!:)))

OlaCruz pisze...

Wszystkiego najlepszego. Pięknie wygląda Twój tort. Wspaniale delikatnie ozdobiony. Właśnie dziś przeglądałam "Kuchnię" i zastanawiałam się przy jakiej okazji mogłabym zrobić taki tort :)

gosiaa99 pisze...

PIęknie udekorowany@!!!

reve82 pisze...

Aniu to ja się na bank odezwę przed świętami - bo teraz wciąż po świecie hulam:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails