Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

03 lutego 2010

Pierogi z wiśniami


Dziś na obiadek były pierogi z wiśniami... pyszności, nie mogę sobie teraz wyobrazić jak ja kiedyś mogłam nie lubić wiśni! Przyznam szczerze z przerażeniem na twarzy, że zjadłam ich 20 sztuk... co prawda w dwóch turach po 10 i za jakieś 2 godziny mogłabym skusić się na kolejne 10... ale niestety muszę coś chłopakom zostawić :P
Jestem fanką szybkich przepisów, jednak czasem nachodzi mnie właśnie ochota na własnoręczne lepienie pierogów... co nie oznacza wcale, że później przy wałkowaniu ciasta na cieniutko, wykrawaniu kółek, szklanką i lepieniu nie zastanawiam się co mi znów do głowy strzeliło, żeby się tak męczyć... ale później gdy po 2-3 minutkach gotowania mogę delektować się ich smakiem, to wiem, że te kupne to się nie umywają.

Składniki na ok. 40-50 pierogów
2 szklanki mąki pszennej
1 jajko
1 łyżeczka soli
1 niepełna szklanka ciepłej wody

wiśnie (bez pestek) u mnie mrożone wcześniej rozmrożone na sitku i odsączone, żeby nie było za dużo soku

Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy jajko, sól i wodę ja wlewam sobie do miarki 250ml nie do pełna i z tego też zostawiam jakieś 0,5 cm na dnie i wyrabiam ciasto, powinno być gładkie i elastycznie nie kleić się do ręki. Ciasto dzielimy na 3 części, dwie wkładamy pod ściereczkę, żeby się nie zeschły. Ciasto wałkujemy na cieniutko podsypując mąką, żeby się nie przykleiło do blatu i wykrawamy szklanką kółka. Na środku każdego z nich układamy wiśnie ok.4-5 sztuk i zlepiamy pierożki. Robimy tak z całym ciastem.
Pierogi odkładamy na ściereczki. Wodę w garnku solimy i gotujemy. Po wrzuceniu pierożki gotujemy 2-3 minuty. Podajemy ze śmietaną i cukrem trzcinowym.Smacznego :))

1 komentarz:

sonieczka pisze...

Mniam, też kiedyś nie lubiłam pierogów z wiśniami, teraz chętnie zjadłabym nawet 20 sztuk :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails