Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

29 kwietnia 2010

Obiad po Singapursku...

Przepis pochodzi z najnowszego numeru Kuchni... choć ja go oczywiście pozmieniałam, bo po pierwsze u nas w mieście nigdzie nie można dostać groszku cukrowego (absurd) poza tym mięsko, makaron i groszek to jak dla mnie ubogo, zwłaszcza że w ciąży przyda mi się troszkę zdrowsze jedzenie i dużo warzyw :)

Składniki dla ok. 4 osób:
1 podwójna pierś z kurczaka
1 papryka zielona
1 papryka żółta
1/2 papryki czerwonej
puszka ananasa pokrojonego na kawałeczki (może być w plastrach ale tak wygodniej)
1/2 słoiczka kiełków fasoli mung
1 mała cebulka pokrojona w piórka
kilka grzybków mun
1 opakowanie makaronu chińskiego chow mein
trochę groszku cukrowego (ja zastąpiłam zieloną płaską fasolką)
olej arachidowy do smażenia
sól
przyprawa do potraw chińskich

Marynata do mięsa:
1 łyżka oleju sezamowego
łyżeczka imbiru
1 rozgnieciony ząbek czosnku
1 łyżeczka brązowego cukru (ja dałam trzcinowy)
2 łyżki sosu sojowego (u mnie ciemny)

Wszystkie składniki na marynatę łączymy w miseczce (ja to robię w pojemniczku z przykrywką). Mięso z piersi kroimy w kosteczkę i umieszczamy w marynacie i dokładnie mieszamy, odstawiamy do lodówki na jakieś 30-40 minut.
Papryki kroimy w cienki paseczki i przekrawamy w połowie długości. Grzyby namaczamy we wrzątku i kroimy w paseczki.
Makaron przygotowujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu.
Na głębokiej patelni rozgrzewamy olej arachidowy i smażymy na nim pierś z kurczaka, następnie dorzucamy paprykę, groszek, cebulkę, grzybki, ananasa, pędy fasoli mung. Gdy wszystkie składniki zmiękną dodajemy makaron. Doprawiamy do smaku, solą, oraz przyprawą do potraw chińskich.
Zajadamy pałeczkami... lub widelcem jak komuś wygodniej.

Smacznego :)

3 komentarze:

asieja pisze...

dużo warzyw i dużo kolorów
pysznie

Anulka pisze...

Dziękuje :)

reve82 pisze...

bardzo lubię takie smaki:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails