Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

27 lipca 2010

Tarta z jagodami

Dzisiaj na blogu Alex zobaczyłam przepis na pyszne tartaletki. Postanowiłam go wypróbować i nie zawiodłam się. Co prawda zrobiłam jedną wielką tartę, głównie żeby przetestować moją nową śliczną szklaną foremkę :) ale również dlatego, że małych foremek mam 6 i nie miałabym cierpliwości lepić ich kilkukrotnie :) Orginalny przepis był z malinami, ja w domu miałam jeszcze zeszłoroczne jagody które trzeba było wykorzystać by zrobić miejsce na nowe :)

Składniki na ciasto:
2,5 szklanki mąki
2 łyżki śmietany (dałam 18%)
1 jajko
1/2 zimnego masła
1/2 szklanki cukru pudru

Masa:
budyń śmietankowy lub waniliowy przygotowany według przepisu na opakowaniu

Owoce:
dowolne owoce sezonowe (choć pewnie z np. brzoskwinie z puszki też by się nadały :D)

Składniki na ciasto wyrabiamy w robocie kuchennym lub ręcznie. Odkładamy ciasto do lodówki na 1h.
W międzyczasie przygotowujemy budyń.
Większość ciasta po godzinie rozprowadzamy równomierną warstwą w foremce i pieczemy 15 minut w 180oC.
Resztę ciasta chowamy w zamrażalniku, jak troszkę stwardnieje będzie łatwiej zetrzeć na tarce i rozprowadzić po wierchu masy.
Po upieczeniu spodu wykładamy na niego budyń, posypujemy owocami i startym ciastem.
Pieczemy 20 minut w 180oC.
Po wyjęciu można posypać cukrem pudrem :)

Smacznego :)

10 komentarzy:

mania179 pisze...

Świetnie się prezentuje!

majana pisze...

Mniam, pysznie wygląda!:)

Paula pisze...

aj, jaka smakowita! kocham tarty z kruszonką!

kasiaaaa24 pisze...

Przepysznie wygląda. Bardzo letnia i smakowita tarta :)

Pozdrawiam :)

aga pisze...

pieknie sie prezentuje:) ale pychotka z jagodami:)

wiosenka27 pisze...

Od rana same pokusy napotykam:)

Olciaky pisze...

Cudowności,
muszę jeszcze w tym roku tartę jagodową sporządzić:)
Buzia duża,
Olcik z Waniliowej Chmurki

kasiaaaa24 pisze...

Chciałam Cię zaprosic do konkursu, który zorganizowałam na swoim blogu dla kreatywnych i pomysłowych bloggerów :) Można wygrac super gadżety i kosz smakowitości. Wszystkie informacje znajdziesz u mnie:

http://gotowaniecieszy.blox.pl/html

Pozdrawiam i zapraszam do wspólnej zabawy :)

bryssska pisze...

niezwykła a do tego taka kusząca

Russkaya pisze...

Ależ ona smakowita! :) Mniam!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails