Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

10 czerwca 2011

Najwspanialszy deser z truskawkami pod słońcem!

Oj chyba nigdy nie jadłam czegoś tak pysznego jak babeczki z kruchego ciasta wypełnione po brzegi kremem waniliowym i posypane pysznymi truskaweczkami!
Deser ten znalazłam na blogu Inki i okazał się strzałem w dziesiątkę... z tego co widziałam pojawił też się na wielu innych blogach nie jestem więc wyjątkowa w swojej ocenie tego przysmaku :)


Składniki:
Na ciasto:
250g mąki
100g masła
100g cukru pudru
2 jajka szczypta soli

Z podanych składników zagniatamy szybko ciasto, powinno być zwarte i nie klejące się zbytnio do rąk. Zawijamy w folię i wkładamy na 2 godziny do lodówki lub na 1 godzinę do zamrażalnika.
Po tym czasie wyjmujemy ciasto i wałkujemy na grubość około 3 mm i wykładamy je na formę do tarty bądź do małych tarteletek.
Piekarnik nagrzewamy do 190oC, ciasto nakłuwamy i wstawiamy do piekarnika w przypadku tarteletek na jakieś 10-15 minut aż zaczną być lekko rumiane z wierzchu, natomiast dużą tartę na jakieś 30-35 minut. Ciasto odstawiamy do całkowitego wystygnięcia.

Składniki na krem:
500 ml mleka
125g cukru pudru
6 żółtek
40g mąki

400 ml śmietany 30 lub 36%
40g cukru pudru

Mleko podgrzewamy w garnuszku z laską wanilii 2/3 ze 125g cukru, żółtka ubijamy z pozostałym cukrem pudrem aż będą mocno ubite prawie białe następnie dodajemy do nich mąkę i ponownie miksujemy, dodajemy do miski z żółtkami wydłubane ziarenka z laski wanilii i gorące ale nie zagotowane mleko (po uprzednim wyjęciu laski wanilii) i dokładnie mieszkamy (ja mikserem) następnie przelewamy z powrotem do garnuszka i zagotowujemy na małym ogniu cały czas mieszając aż zrobi się budyń. Pozostawiamy do całkowitego wystudzenia.

Śmietanę ubijamy i dodajemy do niej cukier puder, następnie delikatnie łączymy z kremem waniliowym tak aby pozostał puszysty.

Na wystudzony kruchy spód nakładamy krem waniliowy do wysokości 2/3 następnie posypujemy pokrojonymi truskaweczkami i wstawiamy do lodówki na kilka godzin żeby krem stężał...
U nas po kilku godzinach już nic nie było :)

Smacznego :)

1 komentarz:

aga pisze...

a ja dodam, ze przepyszny:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails