Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

12 lutego 2012

Walentynkowy sernik potrójnie czekoladowy

 
Dawno nie pisałam... Dużo w tm czasie się wydarzyło, między innymi nasza przeprowadzka i w końcu moja własna wymarzona jedyna i wspaniała kuchnia w której mogę piec, gotować, smażyć i robić co tylko dusza zapragnie (o ile tylko mam na to czas)...

Niedługo pewnie znów czasu mieć nie będę bo przede mną kolejne duże zmiany ale o nich powiem dopiero gdy już będą na etapie finalizowania co by nie zapeszać.
Do tego czasu mam nadzieję uzupełnić kilka ze sprawdzonych i smakowitych przepisów oraz być może zmienić nieco szatę graficzną na nieco pogodniejszą :)

A teraz przed Wami pierwszy na blogu przepis z nowego mieszkania Sernik na zimno...

Jak dla mnie troszkę za słodki. Jednak dla osób lubiących jedwabisty smak poprzetykany chrupiącymi kawałeczkami batonika będzie idealny.

Przepis pochodzi z bloga fabrykaprzepisów.pl.
Składniki na tortownicę o średnicy 20 cm:

180 g ciastek digestive najlepiej pełnoziarnistych
50g roztopionego masła
300 ml śmietany 36 %
350 g serka do sernika (ja dałam taki z wanilią, gdy mamy taki bez wanilii dodajemy 0,5 łyżeczki ekstraktu waniliowego)
180 g białej czekolady
100 g batonika toblerone (lub np. czekolady z całymi orzechami)
(moje dodatki)
2 łyżeczki żaletyny
odrobina wody
Ciasteczka kruszymy dokładnie w woreczku za pomocą tłuczka do mięsa i łączymy z roztopionym masłem. Powstałą masą wykładamy dno foremki i wstawiamy na 30 minut do lodówki.

W tym czasie rozpuszczamy czekoladę w kąpieli wodnej (stawiamy na garnku z wrzącą wodą szklaną miskę z czekoladą i mieszamy aż się rozpuści), odstawiamy do ostygnięcia.

Następnie ubijamy śmietanę i dodajemy do niej po troszeczku serek dalej ubijając, na koniec wlewamy roztopioną i przestudzoną czekoladę, rozpuszczoną żelatynę i drobno pokrojonego batona i dokładnie mieszamy.
Tak powstałą masę przelewamy na wcześniej schłodzony spód i wstawiamy do lodówki najlepiej na całą noc.
Do przystrojenia możemy zrobić stopioną czekoladą różne wzorki na papierze do pieczenia, które następnie umieszczamy w lodówce, gdy stężeją ostrożnie umieszczamy na cieście.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails