Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

07 marca 2012

Czekoladowe ciasteczka muśnięte czekoladą


No jak nic, jak nie pisałam to nie pisałam, a teraz po dwa przepisy dziennie :D
Dodaję przepis na wspaniałe ciasteczka czekoladowe z czekoladą! Są idealne, chrupiące, kruche, słodkie, jak dla mnie takie właśnie powinny być ciasteczka, bardzo długo szukałam przepisu na takie właśnie ciastka, o dziwo z pomocą przyszła mi książeczka zakupiona niedawno w sklepie Real za 9,99 zł o smakowitej nazwie Czekolada... zawiera mnóstwo przepisów z wykorzystaniem czekolady. Te ciasteczka od razu wpadły mi w oko i zostały zaznaczone zagiętym rogiem - konieczne do wypróbowania! 


Składniki na 4 blachy ciastek (wybaczcie nie liczyłam):
350 g mąki pszennej
6 łyżek mąki kukurydzianej
12 łyżek cukru pudru (dla lubiących nieco mniej słodkie ciastka polecam dać mniej)
140 g rozpuszczonej czekolady (u mnie mleczna) w oryginale gorzka
250 g miękkiego masła
3 łyżeczki proszku do pieczenia
+ 100 g czekolady na polewę

Nagrzewamy piekarnik do 190oC.
Masło ucieramy z cukrem pudrem na puszystą masę. W misce mieszamy wszystkie pozostałe składniki sypkie i dodajemy do masła, miksujemy na gładką masę, dodajemy rozpuszczoną w kąpieli wodnej czekoladę mleczną lub gorzką. Z powstałego ciasta formujemy kuleczki wielkości orzechów włoskich, lekko spłaszczamy i układamy na blaszce. Przygniatamy widelcem tworząc dekoracyjny wzór w krateczkę.


Pieczemy około 8 minut aż będą rumiane, wstępnie studzimy na blaszce aż stwardnieją, następnie dostudzamy na kratce.

Rozpuszczamy pozostałe 100g czekolady w kąpieli wodnej*.

 

Ostudzone ciastka układamy na talerzu do góry spodem i smarujemy każde ciastko cienką warstwą czekolady, odstawiamy w zimne miejsce żeby czekolada stężała.


Ciasteczka są idealną alternatywą dla niezapowiedzianych gości, mogą stać w szczelnej puszce naprawdę długo!

Smacznego!

*Kąpiel wodna - potrzebne nam są mały garnek, miska szklana tak dopasowana do garnka aby nie sięgała dna, czekolada. Do garnuszka wlewamy wodę tak aby nie sięgała dna miski położonej na garnku, do miski wrzucamy pokruszoną czekoladę. Podgrzewamy wodę w garnku na małym ogniu tak długo aż czekolada się rozpuści - gotowe.

4 komentarze:

kachna pisze...

schrupałabym takie ciacho :)))

kachna pisze...

wyglądają jak ciasteczka digesive :)

Ania pisze...

Kachna i są bardzo podobne, bardzo kruche... mi zupełnie przypominają pieguski... i dzisiaj właśnie taką ich wersję z orzechami i czekoladą zrobię :)

Czekoladowe Wyznanie pisze...

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w Czekoladowym Wyznaniu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails