Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

11 marca 2012

Delikatne naleśniki z serem

Naleśniki z serem to żadne odkrycie, jednak do tej pory robiłam je przeważnie na oko dodając albo więcej mleka albo mniej...
Jakiś czas temu odkryłam jednak (wg. mnie) proporcje idealne, dlatego też pragnę się podzielić tym przepisem z innymi oraz zapisać tak aby nigdy już go nie zgubić :)



Składniki na 15 sztuk:
310 g mąki
35 g cukru
2 jaja
1 l mleka 
szczypta soli


Masa serowa:
2 kostki twarogu (250g jedna)
2 jaja
1 opakowanie cukru waniliowego (16g)
6 łyżeczek cukru

Wszystkie składniki na ciasto naleśnikowe łączymy mikserem w misce. Polecam najpierw dodać tylko część mleka (np. 1/4) tak aby powstało dość gęste ciasto, wówczas łatwo pozbędziemy się gródek. Następnie rozcieńczamy ciasto pozostałą częścią mleka.
Naleśniki smażymy na odrobinie oleju (ja dodaję olej na patelnię co drugi naleśnik), nalewamy ciasta tyle, żeby naleśniki wychodziły dość cienkie (u mnie niecała łyżka do zupy). Przy przewracaniu trzeba zachować ostrożność, bo ciasto dość łatwo można rozerwać. Jednak nie jest to żadna strata przy składaniu naleśników w trójkąty rozerwaną część można schować do środka :)

W dużej misce umieszczamy twaróg, dodajemy cukry, jaja i miksujemy na gładką masę.

Na usmażone naleśniki nakładamy po łyżce masy serowej rozsmarowujemy i składamy naleśniki (u mnie w trójkąty).
Ja zawsze podsmażam jeszcze naleśniki na patelni z większą ilością oleju tak aby na wierzchu naleśników powstała chrupiąca skórka, oraz aby jajko w masie serowej się ścięło.

Można podawać posypane cukrem pudrem, ze świeżymi owocami, z bitą śmietaną... Jak tylko nam się wymarzy.

Smacznego!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails