Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

09 marca 2012

Kurczak pieczony na butelce piwa

Jakiś czas temu zdarzyło mi się upiec przepysznego kurczaka. Przepis znajduje się już na wielu blogach, nie wiem na którym pojawił się jako pierwszy, ja odnalazłam do na blogu "Z widelcem po Londynie".
Kurczak okazał się najlepszym kurczakiem jakiego jadłam w całym swoim życiu, niezwykle aromatyczny, soczysty i znikający w oka mgnieniu!
Niestety posiadam tylko jedno zdjęcie, ponieważ zniknął w tempie ekspresowym więc zdążyłam zrobić zdjęcie jedynie tuż po wyjęciu go z piekarnika.


Składniki:
1 cały kurczak
2 łyżeczki słodkiej papryki
2 łyżeczki czosnku w proszku
2 łyżeczki marynaty do drobiu
1 łyżeczka przyprawy (Kucharek, Vegeta itp.)
szczypta soli i pieprzu
oliwa z oliwek lub olej np. rzepakowy
butelka piwa

Dzień przed pieczeniem kurczaka myjemy, osuszamy ręcznikiem papierowym i wycinamy szyjkę. W miseczce łączymy wszystkie przyprawy i dokładnie mieszamy. Kurczaka układamy w naczyniu do zapiekania smarujemy olejem z każdej strony i posypujemy przyprawami. Wstawiamy na min. 12 godzin do lodówki.
W dniu pieczenia.
Butelkę od piwa moczymy w wodzie następnie myjemy ją w wodzie z płynem do mycia naczyń i usuwamy etykietki. Następnie dokładnie płuczemy butelkę czystą wodą. Odlewamy 1/2 zawartości butelki do szklanki (nie wypijać - niezbędne do polewania kurczaka :)). Nakładamy kurczaka na butelkę i ustawiamy w brytfance.
Nagrzewamy piekarnik do 180oC i pieczemy kurczaka przez 2 godziny. Po 30 minutach zaczynamy polewać kurczaka piwem co 15-20 minut.
Po wyjęciu z piekarnika kurczaka odstawiamy na 20 minut w innym wypadku wypłyną z niego soki i nie będzie już taki soczysty. W razie potrzeby można go ponownie włożyć do piekarnika aby się podgrzał :)


Smacznego!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails