Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

06 marca 2012

Placuszki z jabłkami dla Małej Królewny

Pomysł na szybki i smaczny obiad lub śniadanie dla naszych pociech.
Placuszki z jabłkami, choć oczywiście sama też chętnie się nimi zajadam... i tata po powrocie z pracy zamiast odgrzać sobie obiad w piekarniku też pochłonął resztę placuszków czekających na Maję aż wróci ze spaceru...
Całe szczęście przepis jest banalnie prosty i bardzo szybki, bo nie wiem jak Wy ale ja jedne czego nienawidzę to czekania na ciasto 20-30 minut zanim można zacząć smażyć placuszki albo naleśniki.
Jak dla mnie taki obiad ma być na szybko, więc leżakowanie ciasta nie wchodzi w grę.

Składniki na 21 placuszków:
1 szklanka mąki
1 szklanka mleka
1 jajko
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 jabłko starte na grubych oczkach tarki
1 szczypta soli
4 łyżeczki cukru
+ cukier puder do posypania

Wykonanie:
Wsypujemy/wlewamy wszystkie składniki do miski i energicznie mieszamy żeby nie powstały żadne grudki.
Ciasto powinno być lekko lejące się z dużą ilością jabłuszka.
Rozgrzewamy patelnię i bez oleju lub na jego niewielkiej ilości smażymy placuszki z obu stron na rumiany kolor.
 
Przed podaniem posypujemy cukrem pudrem. Jak dla mnie wyśmienite są i na ciepło i na zimno :)

Smacznego!

 

6 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Bardzo dobre i szybkie do zrobienia. Polecam:-)

Anonimowy pisze...

Rewelacja!! Jedyna modyfikacja jaką wprowadziłam to zamiast mleka krowiego dałam mleko modyfikowane, ale to były placuszki dla roczniaka, więc dlatego. Synek się zajadał aż mu się uszy trzęsły.

Renia pisze...

Wyszły mi pyszne placuszki ! Dodałam tylko więcej jabłek, tak jak lubię. Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Pyszne, puszyste, dzieciaki się zadadały. Dziękuję i pozdrawiam- Kinga

Ania pisze...

Cieszę się, że placuszki smakują Wam i Waszym pociechom :) Reniu jabłuszek można oczywiście dodać więcej albo np. pokrojone w kawałeczki zamiast starte na tarce, wszystko zależy od tego co lubimy i jak duże są nasze dzieci :)

Anonimowy pisze...

wlasnie mi zona placki zrobila ,teraz gdziesz wyszla a tu na kompie przepis widze .super dobre jadlem z jogurtem jagodowym ,i ze smietana i dzemem truskawkowym .polecam , zaje.... .

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails