Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

02 sierpnia 2012

Drożdżowe ze śliwkami i kruszonką

Ostatnio chodziło za mną ciasto drożdżowe ze śliwkami.
Myślę, że bardzo dużo osób lubi taki wypiek rodem z naszego wczesnego dzieciństwa.
Najbardziej zawsze lubiłam te wilgotne ciasto stykające się z owocami i duże ilości słodkiej kruszonki.
Ciasto które miałam okazję wypróbować, niestety nie do końca spełniło moje oczekiwania, ale tylko i wyłącznie dlatego, że w przepisie było zdecydowanie za mało cukru... albo ja miałam za kwaśne śliwki :)
Dla osób chcących wypróbować ten przepis polecam dodanie podwójnej ilości cukru niż ta podana w przepisie :)

Składniki:
450 g mąki (ja dodałam około 550g)
4 łyżki cukru (polecam dać min. 8 łyżek aby ciasto było słodkie)
60 ml wody
210 ml ciepłego mleka
30g drożdży świeżych + łyżeczka cukru
80g rozpuszczonego masła
1 jajko
około 600g świeżych śliwek

Na kruszonkę:
25g masła
50g mąki
25g cukru
szczypta soli
(Można od razu zrobić kruszonkę z podwójnej porcji.)

W kubeczku kruszymy drożdże zalewamy je ciepłym mlekiem z dodatkiem łyżeczki cukru.
W misce (lub robocie) umieszczamy mąkę, cukier, jajko i wodę. Dodajemy gdy już ruszą drożdże i wyrabiamy ciasto, następnie dodajemy rozpuszczone masło i dalej wyrabiamy aż będzie elastyczne i błyszczące.
Odstawiamy je w ciepłe miejsce na około godzinę do podwojenia objętości. Następnie przekładamy do formy wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą (duża blaszka, lub tak jak u mnie dwie tortownice).
Na ciasto układamy świeże śliwki pokrojone w ćwiartki.

 


W miseczce ucieramy rękami masło z mąką, cukrem i solą tak aby powstała kruszonka (powinna mieć konsystencję żwirku). Posypujemy nią wierzch ciasta.


Piekarnik nagrzewamy do 190oC i pieczemy ciasto około 40 minut, po tym czasie sprawdzamy wykałaczką czy nie jest surowe w środku.


Według mnie najlepsze jest jeszcze ciepłe ze szklanką zimnego mleka :)


Smacznego :D

3 komentarze:

Karolaa pisze...

Uwielbiam ciasto drożdżowe i sama często je robię.


Zapraszam do wzięcia udziału w konkursie na moim blogu http://ilovecooking92.blogspot.com/

Paulina pisze...

uwielbiam takie drożdżowe:)

KUCHARNIA, Anna-Maria pisze...

Zachwycające! Też dziś piekłam drożdżowe, ale zupełnie inne, dlatego Twoim chętnie się częstuję:)
Pozdrawiam!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails