Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

03 sierpnia 2012

Dżem z czerwonej porzeczki

Smak niezapomniany z czasów gdy byłam jeszcze nastolatką :)
Niestety w polskich sklepach nie sposób znaleźć na półkach dżem z czerwonych porzeczek, choć to chyba najlepszy dżem na świecie, zarówno sam jak i jako dodatek do ciast, mięs i do czego tylko można dżem dodawać.
W tym roku postanowiłam nie liczyć już na cud, pojawienie się dżemu na półce sklepowej i wzięłam sprawy w swoje ręce.
Zakupiłam na początek 4 kg (tylko tyle było w sklepie) porzeczek czerwonych, oczyściłam i zrobiłam dżem.

Składniki na około 2-3 słoiczki:
1 kg porzeczek czerwonych
200 g lub więcej cukru żelującego (ja do następnych porcji dodam więcej aby dżem miał konsystencję bardziej zbliżoną do galaretki po przestudzeniu)
słoiki z pokrywkami do przechowywania :)

Oczyszczone porzeczki wrzucamy do garnka, można troszkę ugnieść je łyżką aby puściły sok.

Podgrzewamy na wolnym ogniu przez 15 minut, następnie dodajemy cukier żelujący i gotujemy przez kolejne 2-3 minuty.

 

Słoiki i przykrywki dokładnie myjemy i wyparzamy.

Nakładamy do słoiczków gorący dżem, zakręcamy je i ustawiamy na ręczniku do góry dnem, przykrywamy wszystko szczelnie ręcznikiem i czekamy aż przestygną. W ten sposób słoiczki zamkną się szczelnie a pokrywki będą wklęśnięte po odwróceniu słoiczków pokrywkami do góry.


Smacznego :D

2 komentarze:

asieja pisze...

też mam porzeczkowe słoiczki ;)

KUCHARNIA, Anna-Maria pisze...

Aniu! Wspaniały! Uwielbiam czerwoną porzeczkę!
Pozdrawiam porzeczkowo;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails