Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

19 września 2012

Domowe Hamburgery

Robiłam je już drugi raz... jak dla mnie wyśmienite i dużo lepsze od tych zakupowanych we wszystkich napotkanych fast food-owych punktach gastronomicznych.
Przepis jest banalnie prosty, a mięsko soczyste i wyśmienite. To nie są zwykłe mielone w bułce o nie to prawdziwe hamburgery!
Przepis na bułeczki do hamburgerów podawałam już w tym poście: bułeczki hamburgerowe.

Składniki na 8 hamburgerów:
8 bułek
8 plasterków sera żółtego
1 pomidor
1 papryka
kilka liści sałaty
1 cabula
4 łyżki majonezu
4 łyżki ketchupu
4 łyżki musztardy
500g mięsa mielonego
1 jajko
sól i pieprz do smaku (odrobina)

W misce mieszamy mięso mielone z jajkiem, musztardą i odrobiną soli i pieprzu. Odstawiamy na godzinę, żeby wszystko się przeżarło. Celowo pomijam rodzaj musztardy ponieważ każdy woli inną a według mnie najlepsza jest taka jaka nam najbardziej smakuje, ponieważ będzie ona nadawała dominujący posmak.

Po godzinie formujemy 8 kotletów i smażymy, na początek na dużym ogniu aby mięsko się zarumieniło, później zmniejszamy i smażymy chwilkę z obu stron, jednak nie za długo bo mięsko będzie suche.
W miseczce mieszamy dokładnie majonez z ketchupem (można doprawić ostrą papryką jeśli lubimy bardziej pikantne sosy).

Bułki przekrojone na pół podgrzewamy w piekarniku nagrzanym do 200oC, ja na spód kładę po plasterku sera. Gdy ser się rozpuści bułki wyjmujemy na spodzie układamy kotleta, smarujemy go sosem, układamy kolejno warzywa pokrojone w plasterki, górną bułkę smarujemy sosem i kładziemy na wierzchu.

Smacznego.



2 komentarze:

Szana pisze...

Dziś miałam właśnie hamburgery w domu na obiad! :D
Aby zostały płaskie warto naciąć je nożem w kratkę ;)
pozdrawiam ciepło,
Szana,
www.gastronomygo.blogspot.com

Dusia pisze...

taki burger też lubię :) zajrzyj na mojego:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails