Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

25 grudnia 2012

Bożonarodzeniowy barszcz czerwony

A jednak oglądanie programów typu "Kuchenne rewolucje", "Ugotowani" itp. czasem się opłaca :)
Właśnie dzięki temu pierwszemu programowi poznałam bowiem przepis na idealny barszcz czerwony, co prawda Pani Gessler nie podała dokładnych proporcji, więc musiałam zdać się na swoją intuicję, jednak barszcz wyszedł naprawdę przepyszny i już tylko i wyłącznie z tego przepisu będzie u mnie w domu gotowany barszcz czy to na Wigilię czy też w każdy inny dzień roku kalendarzowego.

Składniki dla około 3 osób:
4 średnie buraki
1 niewielka cebula
około 10 cm pora
skórka z jednego średniego jabłka
łyżeczka octu
sól i pieprz do smaku

Buraki obieramy i kroimy w ósemki, dorzucamy obraną cebulę i pora, zalewamy wodą tak aby przykryła warzywa nie powinno być jej zbyt wiele najwyżej 1 cm powyżej warzyw, ponieważ barszcz będzie miał rozcieńczony kolor. Gotujemy, gdy buraki są już miękkie, wyjmujemy cebulę, dodajemy łyżeczkę octu, sól i pieprz do smaku. Zdejmujemy z ognia dorzucamy skórkę z jabłka, przykrywamy i odstawiamy do ostygnięcia. Podajemy np. z uszkami oczywiście po podgrzaniu :)




Smacznego :D

1 komentarz:

k.m.w. pisze...

wygląda smakowicie i w dodatku te uszka! pycha!:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails