Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

01 kwietnia 2013

Tarta z orzechami w karmelu

W tym roku jako że pogoda za oknem nie dopisuje (właśnie u nas pada śnieg mimo, że napadało już z 40 cm...) na Wielkanoc postanowiłam przygotować ciasto które pomoże nam przetrwać w dobrych humorach te zimowe święta!

Składniki:
Na kruchy spód:
250g mąki pszennej
100g masła
100g cukru
2 jajka
szczypta soli

Na nadzienie:
400g orzechów (ja dałam 200g włoskich i 200g laskowych)
250 ml wody
400g cukru
100g śmietany 18%
200g masła
łyżeczka soku z cytryny
 
Wszystkie składniki na ciasto łączymy ze sobą szybko i wyrabiamy ciasto. Wkładamy je do lodówki na około godzinę. Po tym czasie wałkujemy ciasto na grubość około 0,3mm i delikatnie przekładamy na formę od tarty uprzednio wysmarowaną masłem i wysypaną bułką tartą.
 

W czasie schładzania ciasta przygotowujemy karmel.
Na patelni podgrzewamy 250 ml wody z 400g cukru i łyżeczką soku z cytryny. Gotujemy na małym ogniu ciągle mieszając aż syrop zgęstnieje i zrobi się bursztynowy (nie powinien być za gęsty). Następnie zdejmujemy z ognia i wrzucamy orzechy (włoskie im większe tym lepiej, laskowe lepiej przekroić na połówki), dodajemy śmietanę i masło. Mieszamy żeby wszystko się dobrze połączyło.

Na surowe ciasto wylewamy gorącą masę orzechową. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180oC i pieczemy przez 40 minut. Po przestudzeniu przechowywać w lodówce.

Smacznego!

1 komentarz:

http://www.kulinarnawyspa.pl/ pisze...

idealny wypiek na zimowy początek wiosny,
pozdrawiam Kasia

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails